Esettanulmányaink

Qlik megoldások - Esettanulmányok

Egy gyártó cég rohamos növekedésbe kezdett közkedvelt terméke miatt, és világossá vált, hogy a sok vevő egyre több adatot is generál. Innen már egyértelmű volt, hogy az adatok rendszerezésével a teljes vállalati működés megváltoztatása egy vásárló centrikusabb megközelítés kiépítését teszi lehetővé. A QlikView-t már korábban használták a vállalat egyik szegmensében, de amikor a marketing területre is be szerették volna vezetni, felismerték, hogy a Qlik Sense még megfelelőbb a számukra. Egy három rétegű rendszer kiépítése történt meg: az adatok begyűjtése, és elérésük, valamint használatuk biztosítása a piacok számára. Nem a termék a legfontosabb, hanem a vásárló. Az adatok feldolgozásával a különböző vásárlótípusok és preferenciák megismerésével személyre szabhatóvá vált a kommunikáció és a kapcsolat. A Qlik összevonta a cégben használt több száz különböző adatforrást és összekötötte az adattárházakkal, Snowflake-kel és többi használatban levő rendszerrel. A Qlik mobil platformja további segítséget nyújtott az azonnali marketing információk elérésnek területén.

Az üzemben több százezer alkatrészt gyártanak

Mindegyik egyenként került feltöltésre Excelbe és a szakemberek a szűrés funkcival kezelték az adatokat. Ez azonban több problémával járt, nem voltak friss információk a gyártósori hibákról és hatásukról. A Qlik Sense jelentette a megoldást, hiszen az Excel annyira alapvető része a mindennapi működésnek, hogy nem akarták kiváltani, viszont könnyen össze tudták kötni a kettőt.  Az új adatintegrációs eszköz dashboard-ok segítségével gyors döntéshozást tett lehetővé és szorosabbá tette a kooperációt a gyártó és a beszállítók között. A felhasználói igények kielégítése és az ellátási lánc fejlesztése is nagyon fontos volt hiszen a covid járvány alatti alapanyaghiány alapjaiban változtatta meg a működést.

Több milliárd eurós gyártó cégen belüli saját üzleti folyamatok lekövetésére

nem létezett dobozos termék, ezért saját fejlesztésűvel dolgoztak, amibe 15 különböző forrásból kellett adatokat gyűjteni. A vállalati fejlesztésekből kifolyólag az igény megnövekedett, a folyamatokat pedig gyorsítani kellett. A Qlik Replicate eszköz grafikus felhasználói felülete megkönnyítette az adatreplikációt az összes adatbázis, adattárház és felhős vagy on-premise Hadoop között. Egyelőre még javarészt on-premise működik, de egyre több rendszer kerül a felhőbe, a napi 150 replikációs feladat több csapat munkáját könnyíti meg, hiszen a vállalat minden terméke más és más, gyakorlatilag végtelen számú alkatrésszel dolgoznak.

Egy kis élelmiszeripari cég rövid idő alatt nagy vállalattá nőtte ki magát:

170 üzlet, 12 raktár, valamint házhozszállítási szolgáltatás. A gyors növekedéssel a használatban levő SQL, Oracle adatbázisok és felhős megoldások száma is nőtt, így 24 órás csúszásban voltak a történések mögött mire megismerték az adatokat túl késő volt, nem lehetett reagálni a problémákra időben. Megszületett az igény egy összefogó megoldás kialakítására a Google Cloud Platform és a Qlik Data Integration használatával, hiszen így zökkenőmentesen lehet számtalan adatforrásból dolgozni, ami nagy szó, hiszen 12 TB-nyi adatról van szó.

100 országban jelen levő cég 80 különböző – többnyire SAP alapú – ERP rendszert használt,

amik regionális adatközpontokból továbbították az adatokat a globális adattárházba. A cég növekedésével az adatfeldolgozási igény is növekedett, és minél rövidebb idő alatt és minél pontosabb adatokra lett szükség. Ebből kifolyólag a korábbi rendszer egyre több hiányossága derült ki, korlátozni kellett a továbbított adatok számát, az SAP logok használata pedig megszűnt, ami miatt sok változtatás elveszett. A Qlik Replicate eszköz jelentette a megoldást, ami előtt regionális adatközpontoket AWS felhőbe költöztették és a Qlik CDC technológiájának köszönhetően az adatok SAP ERP-ből történő kinyerése és az adattóba továbbítása napokról néhány órára csökkent, továbbá az elveszett adatok is visszanyerhetővé váltak.

Számítástechnikai cég termékei számának növekedésével egyre több adat született

és egyre több probléma került felszínre: a manuális adatbevitel után az elemzőknek kínkeserves adatelemzési munkája csak plusz segítséggel volt megvalósítható, minden történést tételenként tudtak elemezni. A Qlik Sense használatával járó manuális munka kiváltása magával hozza majd a gyorsabb döntéshozást és az adatok standardizálását, illetve a folyamatok optimalizálását. Az Qlik Sense automatikus adatfrissítése oldotta meg a problémát, a korábban használt Excel és Powerpoint riportok helyett pedig a Qlik Nprinting forradalmasította a heti és havi riportok készítését és elosztását.

Kereskedelmi cég felismerte az adatok azonnal felhasználásának fontosságát:

látogatóik és vásárlóik nagy része applikációban használja a felületet, amiről csak a nap végén érkezett információ így sokszor lecsúsztak a lehetőségekről. A heti meeting-ekre Excel riportokkal készültek, ám az aktuális trendek és kiugró értékek ismeretének hiánya miatt ezek nem nyújtottak kellő információt időben, a sales rep-ek nem tudtak időben reagálni a problémákra. Megszületett az igény egy egyszerű, gyors és valós idejű rendszer kialakításra. Több BI megoldás megtekintése után a Qlik Sense lett a befutó az egyszerű fejlesztői és végfelhasználói felülete miatt. A Qlik Sense valós idejű adatfeldolgozása jelentőse megkönnyíti a partner manager-ek munkáját: kinyomtatott Excel táblák átnyálazása helyett azonnal rá tudnak csatlakozni a meglátogatott üzletre a specifikusan erre a célra kialakított applikációval így azonnal megismerhetik az aktuális kínálatot és állapotokat. További segítséget nyújt az alerting funkció, amivel még jobban a jelen problémáira tudnak reagálni és további fejlődési pontokat találni.

Világszerte 100.000 munkavállaló találkozott különböző országok különböző ágazatainak különböző részlegeinek adataival,

számos különböző adatbázisból. A rendszerben található adatok szétszórtsága és a globális lefedettség miatt mobilon is elérhető megoldásra volt szükség, ami megkönnyítette a különböző részlegek és különböző ágazatok és lokációk közös munkáját. A Qlik Sense üzleti intelligencia platform kiegészítve AI-képességekkel automatikusan készíti el a kívánt vizualizációkat, az asszociatív query-knek köszönhetően pedig rövid idő alatt új ötletek kerülnek felszínre, emiatt pedig több idő juthat az értékesítésre és fejlődésre.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha szeretné adataiból a legtöbb és üzleti szempontól a leghasznosabb információt kinyerni: