15 éves a QSS Partner Kft.

A QSS Partner Kft. 2008 januárjában alakult Székesfehérváron azzal a célkitűzéssel, hogy a QlikTech cég QlikView nevű üzleti intelligencia platformját, illetve önmagában az üzleti intelligencia fontosságát megismertesse és megkedveltesse a magyar piaccal.

A vállalkozás fő üzleti tevékenysége az üzletviteli tanácsadás és a szoftverforgalmazás. A korszakalkotó QlikView-t 2016-ban a még előre mutatóbb Qlik Sense váltotta, és míg az előbbi értékesítése megszűnt, a támogatás mindkét szoftver esetében mai napig fontos feladatunk. 

Az alapítás óta eltelt 15 év alatt is ez maradt a legfontosabb üzletágunk, szakértelmünk pedig széleskörű: foglalkozunk értékesítéssel, bevezetéssel, fejlesztéssel, tanácsadással, rendszerfelügyelettel, valamint oktatással is. Termékpalettánkon megtalálható még a német Corporate Planner megoldás is, így az operatív, illetve pénzügyi tervezéstől az adatelemzésig és a döntéshozásig az összes vállalati folyamatban segítünk partnereinknek.

Az alapítás utáni időszakban minden üzleti szférában dolgozó ismerős, partner, korábbi kolléga és egykori üzlettárs telefonja csörgött, abban a reményben, hogy épp egy ilyen megoldásra van szükségük, de akkoriban egyéb prioritások voltak a jellemzők, az erőforrásokat máshova szánták a lehetséges ügyfelek, hiszen a 2008-as gazdasági válság gyökereiben változtatta meg a gazdasági életet, így a QSS Partner kezdeti elképzeléseit is. Normál piaci körülmények között is nehéz induló cégként, ismeretlen termékkel befutni, ez feladta a leckét a korai csapatnak.

Az első években egy három fős csapat járta az országot és sikerült több kisebb-nagyobb céggel üzleti kapcsolatot létesíteni, ezek közül jó néhánnyal a mai napig aktív az együttműködés, az igazi áttörést azonban a Coats Magyarország Kft.-nél induló BI projekt hozta meg 2015-ben. Az ügyfél igénye alapján 4 kontinensen használt SAP rendszerekből kellett egy közös, központi rendszert felépítenünk. Ez volt az első olyan feladat a QlikView-val, ami komolyabb technikai felkészülést igényelt, a nemzetközisége, a bonyolultsága és a megfogalmazott szerteágazó igények miatt. Tesztkörnyezetet és nagyvállalati szervert is implementáltunk, a kezdeti felhasználószám pedig elérte a 80 főt. Ekkor vált egyértelművé, hogy a megoldás tényleg képes minden olyanra, ami a leírásban szerepel. Nem mellékesen a projekt megvalósulása komoly árbevétellel járt, ami megalapozta a cég pénzügyi stabilitását, elkezdődhetett a bővülés.

A cég 2016-ban érte el napjaink hét fős állandó létszámát, amit néhány külsős munkatárs projekt szinten tud támogatni. A QSS Partnernél a céges folyamatok a kezdeti években ad hoc módon alakultak ki, bizonytalan gazdasági helyzetben kis létszám mellett, minden kis üzletet nagy örömmel fogadtunk, így a hosszú távú stratégia sokáig nem volt a prioritások között. A csapat bővülésével és az ügyfélszám és projektek növekedésével vált ez igazán szembetűnővé, ami megkövetelte, hogy több időt fordítsunk a stratégiai tervezésre is a mindennapi operatív tevékenységek mellett.

Az elmúlt években a cég bevétele konstans volt, még a járvány betörése idején is, amikor számos projekt meghiúsult. További nehézségeket okozott az elmúlt években, az iparágban világszerte megfigyelhető tendencia, hogy nehéz új vevőket megszólítani. A korábbi ügyfelek elégedettek, bővítik felhasználóik számát és fejlesztenek, további területeken vezetik be az üzleti intelligenciát, újak azonban nem igazán mernek belevágni, elsősorban pénzügyi, de talán bizalmatlansági okokból is. A felhős megoldások felé történő váltás – tapasztalatunk szerint – Magyarországon még mindig lassabban halad, mint globálisan, de már érezhető a nyitási kedv.

Üzleti kapcsolatainkban fontosnak tartjuk az egyenes és tiszta kommunikációt. Partnereinkkel sokszor a közös munka és a fejlődés iránti elkötelezettségünk a metszéspont. Együtt vizsgáljuk meg a vállalati folyamataikat, az általuk megfogalmazott kommunikációs és projektvezetési elvárásokat, valamint az emberi erőforrások elérhetőségének alakulását, ezért sikeresen tudjuk közösen kialakítani a legjobb megoldásokat. Fontos a folyamatok megismerése és a személyes kapcsolatok ápolása, így a nagyobb cégeknél megszokott hosszú átfutási időkkel ellentétben nálunk a feladatkiosztás és feladatvégzés sokszor gyorsabb és direktebb lehet.